Geert Polleunis

Ik zoek begeleiding

Nog wat meer info over mij

In 1999 ben ik gestart met bedrijven te adviseren over digitale marketing. Door als consultant te werken stel ik vast dat er veel kansen liggen bij innovatie, maar dat helaas bedrijven innovatie verkeerd inschatten of dat het teveel in buzz blijft hangen.

Met 20 jaar ervaring merk ik dat er 7 componenten (bv data, HR, ...) zijn die van innovatie een success kunnen maken.
Vaststelling 1: consultants hangen af van bodyshoppers, er is weinig innovatiekennis (of te veel IT, of te veel buzz met high level workshops),
Vaststelling 2: er liggen veel kansen om nieuwe bedrijven op te starten, of als bedrijf gaan investeren in externe ontwikkeling van producten/diensten
Vaststelling 3: qua media, marketing, design thinking... helaas bedrijven zeggen dat ze klantgericht werken, maar echt vertrekken vanuit de leefwereld doen ze niet.

Mijn focus is nu om: bedrijven nieuwe business opportuniteiten te leren ontdekken , door te vertrekken vanuit community marketing en een community naar innovators uit te bouwen.

Enorm veel mogelijkheden, maar dit is ook het probleem om momenteel een duidelijke lijn af te bakenen.

In een ideale wereld start ik een cluster (IBN) en open innovatie platform op, maar daarvoor ontbreek ik het juiste netwerk.
Of ik laat mijn concepten commercialiseren door grotere spelers (media, telco, HR) en behoud het IP.
Of ik start 1 deelaspect op, en dan heb ik financiering en talenten nodig om dit uit te bouwen.

Bij deze expertise

  • Communicatieplan: marketing, doelgroep
  • Intellectuele eigendom: auteursrecht, portretrecht, enz
  • Prijszetting en businessmodel
  • Strategie en innovatie

In deze fase

  • Een idee waaruit iets kan groeien

In deze sector

  • Innovatief idee of concept in andere sectoren